Excelsior Rotterdam speelt dit seizoen met de naam van Stichting Ambulance Wens op de shirts. Dit wordt mogelijk gemaakt door DSW Zorgverzekeraar. De trouwe hoofdsponsor schenkt de ruimte op het shirt van Excelsior sinds 2017 aan goede doelen. Stichting Ambulance Wens vervult de laatste wensen van immobiele terminale patiënten met behulp van speciaal ontwikkelde ambulances.
Goed doel in de zorg
,,Wij schenken de ruimte op het shirt al een langere periode aan een goed doel in de zorg. Hierdoor draagt onze sponsoring ook direct bij aan de zorg’’, verklaart bestuursvoorzitter Aad de Groot van DSW Zorgverzekeraar. ,,Wij doen dit om organisaties die zich inzetten voor goede doelen op deze manier onder de aandacht te brengen. Na Support Casper, Spieren voor Spieren en de Esther Vergeer Foundation hebben we nu gekozen voor Stichting Ambulance Wens.’’
Trots
,,Als club zijn wij er heel trots op dat wij in DSW Zorgverzekeraar een partner hebben die net als wij met beide benen in de maatschappij staat en oog heeft voor de wereld om hem heen. Het is een heel mooi gebaar dat DSW Zorgverzekeraar de ruimte op ons shirt beschikbaar stelt aan een goed doel. Stichting Ambulance Wens is een mooi en belangrijk doel dat hierdoor terecht veel exposure krijgt. Deze samenwerking is een mooi voorbeeld waarbij het maatschappelijke en commerciële aspect samengaan. Een model waar wij richting de toekomst heilig in geloven.’’
Klein gebaar
,,Mijn vader is deze stichting vijftien jaar geleden thuis aan de keukentafel begonnen’’, vertelt Kees Veldboer jr. ,,Als ambulancechauffeur ontdekte hij dat je soms met een heel klein gebaar enorm veel voor ernstig zieke mensen kunt betekenen. Inmiddels telt de stichting 270 vrijwilligers, die zich inzetten om de wensen van ernstige zieke mensen in vervulling te laten gaan.’’
Naamsbekendheid
Oprichter en directeur Kees Veldboer overleed 1,5 jaar geleden zeer plotseling en zijn zoon heeft de werkzaamheden voor de stichting overgenomen. ,,Mijn vader was voetballiefhebber en Rotterdammer, dus ik weet zeker dat hij het heel erg leuk had gevonden dat we met onze stichting op de shirts van Excelsior staan. Hoewel zich dagelijks veel bedrijven bij ons melden die iets willen doen, zijn er ook nog steeds veel mensen die niet weten wat wij doen en wat er mogelijk is. Daarom is het belangrijkste van deze samenwerking naamsbekendheid en laten zien wat wij kunnen betekenen.’’